Skip to content

Demand Planner

Almelo, Overijssel, NetherlandsPlanning

Job description



Als Demand Planner bij Benchmark vertaal je het vraagstuk van de klant naar een realistisch plan voor productie en inkoop met als doel de vraag van de klant te realiseren.


Wat is je rol?

Als Demand Planner draag je zorg voor een goede leverbetrouwbaarheid richting klant. Je communiceert tijdig en juist met de klant over de te realiseren orders. Je beheert de voortgang van het verkoopplan en communiceert met collega’s over het bijbehorende productieplan. Dit gaat gepaard met het vaststellen van prioriteiten en het oplossen van knelpunten in de planning. Uiteindelijk bewaak jij de resultaten van de wekelijkse leveringen aan de klant. Gedurende het proces beheer je logistieke KPI’s en ben je belangrijk voor het initiëren van de nodige verbeteringen om het logistieke proces en algehele prestaties te verbeteren.


Hoe je waarde toevoegt:

  • Je creëert een professionele omgeving waarin je mensen stimuleert om zich te ontwikkelen
  • Je neemt trends en de ontwikkeling van nieuwe technologieën waar en past deze toe.
  • Je hebt een ondernemende mindset, neemt je verantwoordelijkheid en bent een voorbeeld voor de engineers
  • Je ontwikkelt jezelf door jezelf uit te dagen, en te leren van mogelijke fouten.
  • Je bent in staat om gezamenlijk met onze klanten tot innovatieve product concepten te komen.


Je hebt de volgende taken:

  • Je beoordeelt de klantorders op aantal, lead-time en prijs alvorens deze in het systeem op te voeren;
  • Je neemt contact op met de klant in geval van onduidelijkheden en of onvolkomenheden in de vraag;
  • Je analyseert de nieuwe en of gewijzigde vraag (forecast / orders) en doet een eerste inschatting van de mogelijke impact;
  • Daarnaast communiceer je met de klant over leveringen, problemen met betrekking tot het tijdig leveren, bespoedigingen, vertragingen en annuleringen;
  • Je controleert de voortgang van de geplande levering en signaleert problemen voortijdig, draagt zorg dat deze worden opgelost door de verantwoordelijke afdeling binnen de vraagdatum van de klant;
  • Verder Initieer je verbeteringen van logistieke processen om de algehele logistieke prestaties te verbeteren;
  • Tot slot onderhoud je de logistieke KPI's en initieer je en ben je verantwoordelijk voor noodzakelijke verbeteringen.



Job requirements

Wij zoeken een collega:

  • Die analytisch, oplossings-en resultaatgericht is.
  • Met goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
  • Met een ondernemende, daadkrachtige, proactieve en resultaatgerichte mindset.
  • Met een afgeronde hbo-opleiding richting Technische Bedrijfskunde, Supply Chain Management of aanverwant.
  • Met ten slotte een brede interesse in logistiek en planning.


Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.


Benchmark

Benchmark in Almelo maakt onderdeel uit van de multinational Benchmark Inc., een beursgenoteerde onderneming op het gebied van het vervaardigen van elektronica en het leveren van diensten richting original equipment manufacturers (OEM’s). Bij Benchmark werk je voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen ze nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren ze vanaf het productontwerp tot en met volume productie en zelf rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. Momenteel heeft Benchmark Inc 23 vestigingen. In Almelo werken meer dan 500 medewerkers.


Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Janine de Wilde via almelo.recruitment@bench.com.

or