HR Assistant (HR en salarisadministratie – 32/36 uur)

Job description

Als HR Assistant bij Benchmark ben je samen met je collega Salarisadministrateur/HR Assistant verantwoordelijk voor de HR-administratie en het salarisverwerkingsproces. De basis van de functie is dat er een correcte en adequate verwerking van de salarisadministratie is. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de HR-adviseurs.
Maar in deze rol vragen we meer van je: we zijn op zoek naar een HR Assistant die HR Analytics verder gaat invoeren binnen Benchmark. We zoeken een collega die HR-data en HR-processen analyseert en met voorstellen komt hoe dit efficiënter kan. 


Wat jij kunt toevoegen

  • Verder optimaliseren van de HR-processen;
  • Opzetten van HR Analytics, in samenwerking met de Recruiter;
  • Als HR Assistant ben je verantwoordelijk voor het tijdig en correct uitbetalen van de salarisadministratie in ons salarissysteem ADP (maandelijkse verloning);
  • Tevens zorg je voor een correcte verloning voor de uitzendkrachten binnen de productieomgeving (wekelijkse verloning);
  • Je bent als HR Assistant ten slotte verantwoordelijk voor het correct afhandelen van andere HR-administratieve taken.

Je hebt de volgende taken

  • Analyseren van HR-data en maken van rapportages.
  • Analyseren van HR-processen en komen met verbetervoorstellen om efficiënter en betrouwbaarder te werken.
  • Samen met een collega zorg je voor een correcte en volledige salarisadministratie in overleg met HR-Adviseurs.
  • Je beantwoordt de vragen van leidinggevenden en medewerkers omtrent salarissen en de verwerking hiervan.
  • Je zoekt belastingtechnische en arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken uit, beantwoordt ze en verwerkt ze eventueel in het salarissysteem.
  • Daarnaast beheer je de mutaties m.b.t. ons tijdregistratie- en toegangssysteem.
  • Je voert administratieve handelingen uit m.b.t. pensioenen/verzekeringen.
  • Verder controleer je de pensioenfacturen en onderneem je indien nodig actie naar de werknemer en/ of externe instanties.
  • Ook heb je een signalerende rol richting HR-adviseurs op gebied van HR en/of salarisadministratie.
  • Je stelt arbeidsovereenkomsten op.
  • Ten slotte initieer je verbetervoorstellen om de salaris- en/of HR-administratie te optimaliseren.

Job requirements

Wij zoeken een nieuwe collega met

  • Een afgeronde hbo-/wo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Business Administration, die deze functie ziet als een startersfunctie om vanuit daar door te groeien.
  • Ruime kennis van en ervaring met Excel (dit is een vereiste).
  • Een scherp analytisch denkvermogen.
  • Zeer sterke administratieve vaardigheden, die heel gedetailleerd kan werken.
  • Een proactieve en resultaatgerichte houding.
  • Humor en enthousiasme.

Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 ATV dagen (o.b.v. een 40-urige werkweek);
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen;
  • Mogelijkheid om thuis te werken;
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen zoals cursussen of trainingen;
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.

Benchmark

Benchmark is een wereldwijde partner gefocust op het ontwerpen en ontwikkelen van elektronicaproducten en het leveren van diensten richting Original Equipment Manufacturers (OEM's). We werken voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen we nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren we van het productontwerp tot en met volume productie en zelfs rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd.

Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.