Skip to content

Medical Project Manager

Nederland, Overijssel, AlmeloDesign Engineering

Functieomschrijving

Als Project Manager Medisch - Test Development Engineering bij Benchmark ben je ‘CEO van je eigen medische test development business’. Dit bestaat uit het realiseren van projecten naar volle tevredenheid, het onderhouden van de relatie met de opdrachtgever(s) en het binnenhalen van nieuwe projecten. Je werkt volgens de geldende medische procedures en hebt een ondersteunende taak richting het team om deze ‘medische mindset’ over te brengen. 

Wat jij kunt toevoegen

Als Project Manager medisch - test development Engineering streef je continu naar het verbeteren van resultaten op het gebied van klanttevredenheid en efficientie. Jij bent technisch, financieel en commercieel verantwoordelijk voor de uitvoering van een of meerdere multidisciplinaire test development projecten. In deze projecten weet je groei en verbeteringen te bewerkstelligen. Daarnaast ben je als Project Manager de leidinggevende gesprekspartner voor de klant, de manager van een deel-team en de sparringpartner van de Engineering manager Test Development. Je bent de spil tussen product development, Test Development, NPI en volumeproductie. Je bent in staat om technische oplossingen aan te dragen en/of op waarde te schatten.


Hoe je waarde toevoegt

  • Je hebt een ondernemende mindset en neemt je verantwoordelijkheid.
  • Je bent in staat effectief te communiceren met alle lagen van onze organisatie.
  • Je ontwikkelt jezelf door risico te nemen, fouten te maken en hiervan te leren.
  • Je helpt elkaar, deelt ideeën en verlegt je grenzen.
  • Je neemt trends en nieuwe technologieën waar en past deze toe.
  • Je ontwikkelt je continu op vaktechnische inhoud én soft skills.


Je hebt de volgende taken; je:

  • Bent verantwoordelijk voor het managen van de relatie met bestaande klanten.
  • Identificeert nieuwe business kansen, genereert scope uitbreidingen en nieuwe opdrachten.
  • Leidt offertetrajecten en voorziet daarbij in de juiste proposal documenten, financiële inschattingen en planningen t.b.v. nieuwe klantprojecten.
  • Geeft effectief uitvoering (technisch, organisatorisch en/of relationeel) aan middelgrote en technisch middelcomplexe kortlopende projecten voor internationale klanten.
  • Identificeert klantbehoeften op langere termijn en drijft wijzigingen in de eigen organisatie waar nodig om de klant blijvend optimaal te kunnen bedienen.
  • Stelt multidisciplinaire projectteams samen t.b.v. projecten, stuurt deze aan en ondersteunt de projectleden inclusief het definiëren van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden binnen het programma.
  • Stuurt kleine tot middelgrote projectgroepen aan (circa 1-10 medewerkers), bestaande uit Equipment engineers, Equipment technicians en Design Engineers. 


Vereisten

Wij zoeken een collega met: 

  • Een hbo of wo-diploma op het gebied van Elektrotechniek of aanverwant;
  • Minstens 5 jaar relevante werkervaring als projectleider binnen productontwikkeling en bij voorkeur doorgegroeid vanuit een hardware/software ontwikkelaars rol.
  • Ervaring met medische projecten (dit is een pre).
  • Ervaring in een multidisciplinaire werkomgeving.
  • Management- en onderhandelingsvaardigheden, rapportage- en communicatietechnieken.
  • Financiële kennis en een sterk analytisch vermogen.
  • Een ondernemende, daadkrachtige, pro-actieve en resultaatgerichte mindset.
    Ten slotte is kennis van FDA/ISO-13485 een pre.

Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 ATV-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden vanuit de Benchmark Academy. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.


Benchmark 

Benchmark is een wereldwijde partner gefocust op het ontwerpen en ontwikkelen van elektronicaproducten en het leveren van diensten richting Original Equipment Manufacturers (OEM's). We werken voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen we nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren we van het productontwerp tot en met volume productie en zelfs rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd.

Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met ons via almelo.recruitment@bench.com.

of