Design Service Team Coördinator

Functieomschrijving

Als Design Service Team Coördinator Engineer ben je binnen de afdeling Design Engineering verantwoordelijk voor het aansturen van alle activiteiten die we niet in een Engineering project uitvoeren. Het is aan jou om samen met collega’s ervoor te zorgen dat klanten die een SLA, Service Level Agreement, hebben afgesloten goede ondersteuning krijgen van Benchmark.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van klachten en vragen van klanten waarvoor we meestal eerder een product ontwikkeld hebben. Vragen en kleine projecten kunnen gaan over aanpassingen van een product, kostenreductie, componenten die niet meer verkrijgbaar zijn, productie-uitval analyseren, enzovoort. In dit vakgebied ben je het aanspreekpunt voor onze klanten, de fabrieken en de interne accountmanagers.



Wat jij kunt toevoegen


Binnen deze functie zal de focus liggen op het soepel laten lopen van de uitvoering van de SLA’s. Daarbij werk je aan het voortdurend verbeteren van onze serviceverlening. Daarnaast creëer je een professionele werkomgeving, bijvoorbeeld door het verbeteren van rapportages, door het inrichten van een ticketsysteem en werk je aan de klanttevredenheid. Als leider van het helpdeskteam ben je vaak het eerste aanspreekpunt voor onze SLA-klanten. Verder organiseer je de werkverdeling voor de aan jou toevertrouwde engineers.


Hoe je waarde toevoegt

  • Met je technische kennis kun je de gevolgen en urgentie van een probleem goed inschatten en dus prioriteiten stellen en acties starten. Die technische kennis beperkt zich niet tot je oorspronkelijke vakgebied, maar rijkt uit naar alle disciplines noodzakelijk voor het product. 
  • Dankzij je commerciële vaardigheden zie je meerwerk mogelijkheden en ben je ook in staat de klant hiervan te overtuigen en dit aan te bieden in de vorm van een offerte.
  • Ook ben je voortdurend bezig de Services van het team verder uit te breiden, door de verbindende factor te zijn tussen Klant, Engineering en Productie.
  • Je hebt oog voor productieproblemen, waarvan de oorzaak in het productontwerp kan zitten, je geeft suggesties ter verbetering van product en proces.
  • Je kunt goed luisteren, daardoor weet je wat er speelt bij de klanten en ook intern, zodat je tijdig oplossingen kunt aanbieden vanuit het Service Team. Het snel kunnen schakelen tussen opdrachten en vragen is daarbij vaak noodzakelijk.
  • Je ontwikkelt jezelf door jezelf uit te dagen, en te leren van mogelijke fouten.


Je hebt de volgende taken

  • Het praktisch inrichten van de helpdesk voor elk van onze SLA-klanten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het reageren en afhandelen van klachten binnen SLA-afspraken.
  • Je rapporteert wekelijks aan-, en overlegt met onze klanten.
  • Medeverantwoordelijk voor het plannen van werkzaamheden en inzet van engineers
  • Verder ontwikkelen en onderhouden van de werkwijzes en tools.
  • Een deel van het technische en administratieve werk voer je zelf uit, of je bereidt het zodanig voor dat anderen het kunnen uitvoeren.

    We zijn op zoek naar een nieuwe collega met 

    • Een afgeronde hbo/wo-opleiding op het gebied van elektronica. 
    • Minimaal 5 jaar werkervaring in het veld. 

    Waar ben je goed in? Je hebt

    • De kwaliteit om snel te schakelen en onder druk beslissingen te nemen. 
    • Ervaring in productontwikkeling en affiniteit met de productie van producten, zodat onderbouwde suggesties kunnen worden gedaan voor kwaliteitsverbetering en kostenreductie. 
    • Enig financieel inzicht zodat offertes kunnen worden uitgebracht. 
    • Goede communicatieve vaardigheden, zodat de verwachtingen van klanten en collega's voor alle partijen duidelijk zijn. 
    • Bij voorkeur enige beheersing van de Duitse taal. 
    • Een ondernemende, daadkrachtige, proactieve en resultaatgerichte mentaliteit.

    Functievereisten

    Wij bieden

    Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

    • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
    • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
    • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
    • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.

    Benchmark
    Benchmark in Almelo maakt onderdeel uit van de multinational Benchmark Inc., een beursgenoteerde onderneming op het gebied van het vervaardigen van elektronica en het leveren van diensten richting original equipment manufacturers (OEM’s). Bij Benchmark werk je voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen ze nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren ze vanaf het productontwerp tot en met volume productie en zelf rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. Momenteel heeft Benchmark Inc 23 vestigingen. In Almelo werken meer dan 400 medewerkers.

    Interesse
    Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.

    Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het zonder opdracht, vanuit HR, voorstellen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend.