Project Buyer

Functieomschrijving


Als Project Buyer bij Benchmark ben je een belangrijke schakel in het inkoopproces tijdens NPI Projecten (New Product Introduction). Doel van deze functie is het vertalen van het Supply Chain plan naar het inregelen van nieuwe artikelen, aangaan van leverancierscontracten, het verbeteren van ons inkoopbeleid en het inkopen van de juiste componenten, tegen de juiste prijs, op het juiste tijdstip.


Wat jij kunt toevoegen

Als Project Buyer ben je verantwoordelijk voor het inkoopbeleid wat betreft NPI-projecten van Benchmark. Je bepaalt in overleg met de interne organisatie en de klant wat er nodig is voor de projecten. Je bent het aanspreekpunt binnen het projectteam voor alle inkoop gerelateerde zaken voor zowel de interne als externe klant.


Je selecteert de leverancier op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding en lead time om vervolgens te onderhandelen met deze leverancier. Jij begeleidt het volledige leveringsproces. Daarmee balanceer je tussen het sluiten van de beste deal voor Benchmark en het behoud van een goede relatie met de leverancier. Dit strategische inzicht gebruik je om continu te zorgen dat de beste onderdelen op het juiste moment binnen zijn en dat hiermee de hoogste kwaliteit van onze producten worden gegarandeerd.


Je analyseert het inkooppakket voor alle items in het NPI-project en bereidt verbeterplannen voor in samenwerking met de leveranciers. In je rol als Project Buyer ben je continu bezig met het analyseren van de toeleveringsmarkt en het up-to-date houden van je kennis.

Hoe jij waarde toevoegt

  • Door ondernemend te zijn en verantwoordelijkheid te nemen.
  • Door zelfkennis te tonen, risico’s te nemen en je competenties te laten zien in de functie en te weten wanneer je hulp nodig hebt en daar vervolgens naar handelen.
  • Door samen het proces rond te willen krijgen en te zorgen voor een gezellig team.
  • Je ontwikkelt je continu op vaktechnische inhoud én op soft skills.


Je hebt de volgende taken

  • Het opvragen en vergelijken van offertes en corporate contracten voor alle items in het NPI-project.
  • Het optimaliseren en evalueren van afroepschema’s en forecasts voor componentenleveringen op basis van de behoefte in het ERP-systeem.
  • Het beheren van het clear to build NPI-overzicht en hier acties op zetten richting de leverancier of Strategisch Inkoper en het communiceren van de genomen acties richting het Project Team.
  • Het onderhouden van partnerships met leveranciers, NPI-planners, Manufacturing Engineers, Project Leiders én de klant.
  • Het onderhandelen over prijs, levertijden &- mogelijkheden, betrouwbaarheid en kwaliteit.
  • Het analyseren van het inkooppakket en het voorbereiden van verbeterplannen met leveranciers; dit vertaalt zich in logistieke concepten, second sourcing kritische leverancier en secound sourcing wanneer productie in een andere regio plaatsvindt.
  • Het analyseren van tijdig openstaande reguliere orders, niet reguliere (artikelen waarvan de specificatie niet volledig of afwijkend is) orders, back-orders, kit inkooporders en andere inkoopsignalen waaronder de orderbevestigingen.

Functievereisten

Wij zoeken een nieuwe collega

  • Een afgeronde opleiding (Technische) Bedrijfskunde (of aanverwant) in de richting van Supply Chain Management op ten minste hbo-niveau.
  • Project Management ervaring.
  • Kennis van inkoopprocessen en procedures.
  • Kennis van simulatietools op het gebied van Supply Chain Management (Rapid Response).
  • Kennis van strategie en methoden met betrekking tot risicomanagement, kwaliteitsmanagement, supply chain management, inkoopmanagement.
  • Kennis van MRP/ERP- en geautomatiseerde systemen.


Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien, ook via onze Benchmark Academy en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk.

Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.


Benchmark Almelo

Benchmark in Almelo maakt onderdeel uit van de multinational Benchmark Inc., een beursgenoteerde onderneming op het gebied van het vervaardigen van elektronica en het leveren van diensten richting Original Equipment Manufacturers (OEM’s). Bij Benchmark werk je voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen we nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren we vanaf het productontwerp tot en met volume productie en zelf rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. Momenteel heeft Benchmark Inc. 23 vestigingen. In Almelo werken 500 medewerkers.


Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.

Noot voor bureaus:
Aan het ongevraagd presenteren van
cv’s of profielen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend.