Overslaan naar content

Senior Program Manager

Op locatie
  • Almelo, Overijssel, Nederland
Program Management

Functieomschrijving


Als Senior Program Manager bij Benchmark ben je ‘CEO van je eigen business’. Dit bestaat uit het volledig managen van een klantprogramma, binnen operations, naar volle tevredenheid van klant en interne organisatie, het onderhouden van de relatie met de opdrachtgever(s) en het binnen halen van nieuwe business.


Wat jij kunt toevoegen

Als Senior Program Manager streef je continu naar het verbeteren van resultaten op het gebied van klanttevredenheid en winstgevende resultaten. Jij bent technisch, financieel en commercieel verantwoordelijk voor één of meerdere klantprogramma’s. Daarnaast ben je als Senior Program Manager de gesprekspartner voor de klant, de manager van het team en de sparringpartner van het MT.


Hoe je waarde toevoegt

  • Je hebt een ondernemende mindset en neemt je verantwoordelijkheid.
  • Je ontwikkelt jezelf door risico te nemen, fouten te maken en hiervan te leren.
  • Je kijkt vooruit en bent actie gedreven.
  • Je helpt elkaar, deelt ideeën en verlegt je grenzen.
  • Je neemt trends en nieuwe technologieën waar en past deze toe.
  • Je ontwikkelt je continu op vaktechnische inhoud én soft skills.

Je hebt de volgende taken

  • Verantwoordelijk voor het volledig managen van klant(en)programma binnen operations.
  • Je stelt multidisciplinaire projectteams samen voor het programma, stuurt deze aan en ondersteunt de projectleden inclusief het definiëren van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden binnen het programma.
  • Je streeft naar het verbeteren van het resultaat op het gebied van klanttevredenheid en winstgevendheid.
  • Je identificeert nieuwe business kansen, genereert scope uitbreidingen en nieuwe opdrachten.
  • Je leidt in overleg met het management de voorbereiding, onderhandeling en opmaak van contracten met klanten, subcontractors en suppliers.
  • Je identificeert klantbehoeften op langere termijn en drijft wijzigingen in de eigen organisatie waar nodig om de klant blijvend optimaal te kunnen bedienen.

Vereisten

Wij zoeken een nieuwe collega met

  • een afgeronde wo-opleiding in de richting van Technische bedrijfskunde, Operations Management of vergelijkbaar;
  • relevante werkervaring als project-/programmamanager binnen Operations/EMS;
  • ervaring in een multidisciplinaire omgeving bij voorkeur ingericht voor seriematige productie;
  • ervaring in een (internationale) werkomgeving met Contract Manufacturing, met New Product Introductions en met (internationale) klanten;
  • management- en onderhandelingsvaardigheden, rapportage- en communicatietechnieken;
  • financiële kennis en een sterk analytisch vermogen;
  • een ondernemende, daadkrachtige, proactieve en resultaatgerichte mindset.


Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf met de nuchtere mentaliteit van een Twentse organisatie. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een mooi salaris uitstekende voorwaarden zoals:


  • 27 vakantiedagen en 13 ATV-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden vanuit de Benchmark Academy. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.


Benchmark

Benchmark is een wereldwijde partner gefocust op het ontwerpen en ontwikkelen van elektronicaproducten en het leveren van diensten richting Original Equipment Manufacturers. We werken voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen we nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren we van het productontwerp tot en met volume productie en zelfs rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. De locatie in Almelo heeft zo’n 650 medewerkers.

Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Iedereen die bij Benchmark komt werken moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. Dit geldt zowel voor medewerkers in vast dienstverband als voor stagiairs en uitzend- en inhuurkrachten. De VOG mag niet ouder zijn dan twee maanden. Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.


of

Apply with Indeed onbeschikbaar