Strategisch Inkoper

Functieomschrijving

Als Strategisch Inkoper bij Benchmark ligt je toegevoegde waarde voor onze organisatie in het beheren van een leveranciersportfolio dat gerelateerd is aan specifieke klantgerichtheidsprogramma's en -producten.

Je bent verantwoordelijk voor de betrokken leveranciers en hun prestaties. Op basis van jouw analyse en marktonderzoek neem je het initiatief om kostenbesparingen te realiseren en logistieke concepten te implementeren om de materiële goederenstromen transacties te optimaliseren.

Daarnaast geef je in deze rol functionele begeleiding aan 3 of 4 Tactische en Operationele Kopers. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je kunt anticiperen en producten op het juiste moment kunt kopen, tegen de juiste kwaliteit en prijs.


Hoe voeg je waarde toe?

- Je hebt een ondernemersmentaliteit en neemt verantwoordelijkheid.

- Je hebt een sterke achtergrond in inkoop of supply chain management.

- Je hebt ervaring in het hightech semi-con of medische marktsegment en de commodities kunststoffen en metalen onderdelen.
- Je ontwikkelt jezelf om risico's te nemen, fouten te maken en daarvan te leren.

- Je helpt elkaar, deelt ideeën en verlegt je grenzen.

- Je neemt trends en nieuwe technologieën waar en toe.

- Je ontwikkelt je continu op technische inhoud en op soft skills.

- Het opstellen van een commodity- of klantaankoopstrategie na een grondige marktanalyse.

- Beheren en inbedden van meerdere verbeterplannen in samenwerking met de interne en externe stakeholders.


Activiteiten

- In deze functie optimaliseer je de inkoopprocessen door samen met andere afdelingen of leveranciers, in samenwerking met de tactische en operationele inkopers, verbeterplannen te managen en in te bedden.

- Je neemt deel aan periodieke klantprogramma reviews (intern en extern), door het presenteren van de leveranciersprestaties en (kostenbesparingen) projectresultaten. Functionele aansturing van een aantal Tactische en Operationele Kopers

- Ondersteuning bieden bij materiële escalaties. Voortdurende analyse van de wereldwijde kennis van de aanbodmarkt up-to-date en u kunt hierop anticiperen.

- Analyseer de klantvereisten en vertaal naar een klantgerelateerde inkoopstrategie / plan om inkoopprocessen te optimaliseren en verbinding te maken met het leveranciersbestand.

- Je vergelijkt offertes en / of bedrijfscontracten, onderhandeld over prijs, levertijden en mogelijkheden, betrouwbaarheid, kwaliteit, etc.

Wij zoeken onze nieuwe collega met
-  Een afgeronde opleiding (Technische) Bedrijfskunde op ten minste hbo-niveau.
-  Iemand met een goede beheersing van de Engelse en Duitse taal.
-  Ten minste drie jaar ervaring met de inkoop van mechanica.
-  Analytische vaardigheden en een proactieve en resultaatgericht instelling.
-  Sterke onderhandelingsvaardogheden.
-  Kennis van werken volgens vastgelegde processen en procedures.
-  De instelling van een teamplayer en goede communicatieve vaardigheden.

Vereisten

Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.

Benchmark 
Benchmark in Almelo maakt onderdeel uit van de multinational Benchmark Inc., een beursgenoteerde onderneming op het gebied van het vervaardigen van elektronica en het leveren van diensten richting original equipment manufacturers (OEM’s). Bij Benchmark werk je voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen ze nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren ze vanaf het productontwerp tot en met volume productie en zelf rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. Momenteel heeft Benchmark Inc 23 vestigingen. In Almelo werken meer dan 400 medewerkers.

Interesse
Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het zonder opdracht, vanuit HR, voorstellen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend.