Overslaan naar content

Medewerker Financiële Administratie

Almelo, Overijssel, Nederland€ 3.000 - € 3.600 per maandFinance

Functieomschrijving

Vind je het leuk om in een gezellig team de financiële administratie te verzorgen van een interessant, hightech en wereldwijd opererend bedrijf? Als Medewerker Financiële Administratie ben jij samen met het team verantwoordelijk voor het financieel administratief werk binnen Benchmark.


Bij deze functie ligt de focus op debiteurenbeheer. Hierbij gaat het om het verzorgen van adequate verwerking van facturen aan onze klanten, het inzichtelijk maken van het betalingsgedrag en het niet alleen op verzoek maar ook proactief aankaarten van problemen die zich voordien en mogelijke oplossingen hiertoe. Ook neemt de medewerker kredietrisico’s mee in de beoordeling van klanten en daarbij het nemen van adequate vervolgacties. Je houdt je bezig met het opstellen van rapportages richting ons management en bent daarnaast tezamen met collega’s bezig met continu verbeteren van processen en systemen. Wij bieden je een plek in ons gezellige Finance-team (met jou erbij 12 collega’s), met een crediteurenadministratie, Business en Financial Control, receptie en de Finance Manager met wie je allen nauw samenwerkt.

Je komt terecht in een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Daarnaast zul je ook contact hebben met collega’s buiten het financiële team.

Bij Benchmark draait het om samenwerking, initiatief nemen en een gezonde dosis enthousiasme.


Werkzaamheden


Als Medewerker Debiteurenadministratie ben je verantwoordelijk voor

  • Het actief contact opnemen met externe klanten en interne Program Managers om betalingsherinneringen te sturen en openstaande facturen op te volgen. Jouw positieve benadering draagt bij aan de prettige klantrelatie.
  • Het monitoren op kredietwaardigheid van bestaande en nieuwe klanten: Je bent op de hoogte van het betaalgedrag van onze klanten en neemt credit checks hierin mee. Haardoor neem je preventieve maatregelen om betalingsachterstanden te minimaliseren.
  • Het oplossen van disputen omtrent uitstaande verkoopfacturen, dit in samenwerking met zowel klant als betrokken collega’s.
  • Het verstrekken van periodieke overzichten, voor onder andere het (program) management, betreffende de debiteuren posities.
  • Het opstellen en boeken van de kostenverdeelstaat zodat kosten op de juiste plek binnen de organisatie vallen.
  • Werkzaamheden ten behoeve van de maandafsluiting; zoals boeken van verschillende journaalposten.

Hoe je waarde toevoegt

  • Door ondernemend te zijn en verantwoordelijkheid te nemen.
  • Door samen het proces rond te willen krijgen en te zorgen voor een gezellig team.
  • Door zelfkennis te tonen, je competenties te laten zien in deze functie en te weten wanneer je hulp nodig hebt en daar vervolgens naar handelen.
  • Je ontwikkelt je continu op vaktechnische inhoud én op soft skills.

Wij zoeken jou wanneer je voldoet aan de volgende punten:

  • Je bent nauwkeurig, communicatief vaardig en cijfermatig goed onderlegd.
  • Mbo of mbo+-werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding in de richting van financiële administratie of aanverwant 
  • Je bent sterk in Nederlands in woord en geschrift maar hebt ook een goede basiskennis van Engels.
  • Microsoft Office, met name Excel, kent voor jou geen geheimen.
  • Je bent 32 – 40 uur beschikbaar.

Vereisten

Wij bieden

Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien, ook via onze Benchmark Academy en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk.


Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.
  • Een hele leuke Benchmark personeelsvereniging die regelmatig allerlei gezellige en leuke activiteiten organiseert voor de medewerkers.

Benchmark Almelo

Benchmark in Almelo maakt onderdeel uit van de multinational Benchmark Electronics Inc., een beursgenoteerde onderneming op het gebied van het vervaardigen van elektronica en het leveren van diensten richting Original Equipment Manufacturers (OEM’s).

Bij Benchmark werk je voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen ze nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren ze vanaf het productontwerp tot en met volume productie en zelf rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. Momenteel heeft Benchmark Electronics Inc. 23 vestigingen. In Almelo werken ruim 700 medewerkers.


Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.

Noot voor bureaus:
Aan het ongevraagd presenteren van cv’s of profielen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar