Overslaan naar content

Service Team Manager

Almelo, Overijssel, NederlandDesign Engineering

Functieomschrijving

Als Service Team Manager bij Benchmark ben je binnen de afdeling Design Engineering verantwoordelijk voor het aansturen van het team dat Lifecycle Maintenance Services levert vanuit Design Engineering. Het is aan jou om er samen met collega’s voor te zorgen dat klanten die een product laten maken bij Benchmark maximaal tevreden zijn.

Jouw team zorgt ervoor dat productie geholpen wordt wanneer er klachten zijn die wijzen op een ontwerpprobleem. Veel klanten hebben een SLA, Service Level Agreement, waarbij vragen in het serviceteam terecht komen. Ook kleine projecten om een product te verbeteren middels een software upgrade of om niet meer verkrijgbare componenten te vervangen lopen in dit team. Daarnaast ondersteun je ontwikkelprojecten door het uitvoeren van RoHS en REACH analyses. Het gebruik van onze eigen EMC-faciliteit door projecten of klanten valt eveneens onder de services.

Je stuurt een team aan waarin een aantal Service Coördinatoren en engineers werken.

In dit vakgebied ben je het commerciële aanspreekpunt voor onze klanten, de fabrieken en de interne accountmanagers.


Wat jij kunt toevoegen

Binnen deze functie zal de focus liggen op het soepel laten lopen van het serviceteam. Daarbij werk je aan het voortdurend verbeteren en uitbreiden van onze serviceverlening. Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze SLA-klanten en ook voor de interne accountmanagers.

Dit is een belangrijke managementfunctie binnen ons bedrijf. Door de wekelijkse contacten met bestaande klanten en de productieafdelingen wordt de klanttevredenheid sterk beïnvloed. En tevreden klanten komen makkelijker met nieuwe opdrachten.

Daarnaast is het vrijgeven van wijzigingen op een bestaand goedgekeurd medisch- of luchtvaart product een kritisch proces. Hiervoor ligt de verantwoordelijkheid ook vaak bij het serviceteam. Wanneer dit niet goed gaat kan dit de naam van Benchmark schaden en heeft dit grote financiële gevolgen.


Hoe je waarde toevoegt

  • Met je vakmanschap, ervaring en technische kennis kun je risico’s goed inschatten en overzicht houden. Je werkt gestructureerd, hebt ervaring in elektronicaontwikkeling en kunt meedenken in mechanica en software gerelateerde klachten.
  • Je kunt prioriteiten stellen en acties starten waar nodig in je team en in de organisatie.
  • Je analyseert incidenten en kijkt waar we processen kunnen verbeteren zodat er een structurele oplossing volgt.
  • Dankzij je commerciële vaardigheden zie je meerwerkmogelijkheden en ben je ook in staat de klant hiervan te overtuigen en dit aan te bieden in de vorm van een offerte.
  • Je bent constant bezig de services van het team verder uit te breiden. Je weet wat je klanten willen.
  • Vanuit je kennis kun je goed samenwerken met andere afdelingen zoals Test Engineering en Manufacturing Engineering en Quality Engineering.
  • Je kunt goed luisteren en daardoor weet je wat er speelt bij de klanten zodat je tijdig oplossingen kunt aanbieden vanuit het Service Team.
  • Je ontwikkelt jezelf door jezelf uit te dagen en te leren van mogelijke fouten.

Je hebt de volgende taken

  • Risicomanagement in de breedte. Je kijkt mee met wijzigingen en lopende onderzoeken en schat steeds in wat risico’s zijn en geeft dan aan wat we moeten doen om risico’s te beperken.
  • Teambezetting, het verdelen van werk tussen de coördinatoren en engineers in je team.
  • Het bewaken van de totale hoeveelheid werk en de reactietijden, dus het balanceren tussen korte termijn, acuut probleem, en lange termijn, kleine projecten, in je team.
  • Maandelijkse rapportage van je service-business aan de Program Director.
  • Het onderhandelen over de SLA met nieuwe klanten in samenwerking met de accountmanager van die klant.
  • Het verder ontwikkelen en onderhouden van de werkwijzes en tools.
  • Contact houden met andere Benchmark-locaties waar services uitgevoerd worden, zoals Corporate Component Services. Medebesluiten of we een service in Almelo of globlaal inrichten.

Vereisten

Wij zoeken een nieuwe collega met

  • Een afgeronde hbo/wo-opleiding op het gebied van elektronica / elektrotechniek.
  • Minimaal 10 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij voorkeur in een serviceomgeving.
  • De kwaliteit om snel te schakelen en onder druk besluiten te nemen.
  • Ervaring in productontwikkeling en affiniteit met productie van producten, zodat gefundeerd suggesties kunnen worden gedaan ten behoeve van kwaliteitverbeteringen en kostenreducties.
  • Financieel inzicht zodat onze services goed bijdragen aan het afdelingsresultaat.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zodat de verwachtingen van klanten en collega’s helder zijn bij alle partijen.
  • Bij voorkeur enige beheersing van de Duitse taal.
  • Een ondernemende, daadkrachtige, proactieve en resultaatgerichte mindset.

Wij bieden

Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf met de nuchtere mentaliteit van een Twentse organisatie. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
  • Een omzetafhankelijke kwartaalbonus die kan oplopen tot 5%. Dit percentage kan variëren.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen. Bij Benchmark kun je zowel thuis als op kantoor werken.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden vanuit de Benchmark Academy. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.

Benchmark
Benchmark is een wereldwijde partner gefocust op het ontwerpen en ontwikkelen van elektronicaproducten en het leveren van diensten richting Original Equipment Manufacturers. We werken voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen we nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren we van het productontwerp tot en met volumeproductie en zelfs rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. De locatie in Almelo heeft zo’n 650 medewerkers.

Interesse
Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Iedereen die bij Benchmark komt werken moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. Dit geldt zowel voor medewerkers in vast dienstverband als voor stagiairs en uitzend- en inhuurkrachten. De VOG mag niet ouder zijn dan twee maanden. Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.


Noot voor bureaus:

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het zonder opdracht, vanuit HR, voorstellen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar