Skip to content

Supplier Development Engineer

Almelo, Overijssel, NederlandPurchasing

Functieomschrijving

Als Supplier Development Engineer binnen Benchmark ben je de bruggenbouwer tussen het inkoopteam en de leveranciers. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het selecteren, kwalificeren en monitoren van de leveranciers waardoor de leveranciersperformance verbeterd wordt. Jij bent onderdeel van multidisciplinaire ontwikkelingsprojecten voor hightech-klanten en bent in staat om verbinding te leggen met leveranciers en (technische) oplossingen aan te dragen voor het verbeteren van de leveranciersperformance op het gebied van kwaliteit en levering (verkorten levertijden en verhogen leverbetrouwbaarheid)


Wat jij kunt toevoegen


Binnen deze functie zal de focus liggen op het ontwikkelen en verbeteren van de leveranciersperformance van leveranciers op het gebied van kwaliteit en levering. Met je technische achtergrond en analytische blik ga je samen met de leveranciers verbeterprojecten opstarten en begeleiden.

Jij bent kritisch en kunt tegelijkertijd constructief sparren met leverancier en collega’s om de gestelde doelen te halen.

Je hebt een ondernemende mindset en bezit over een groot verantwoordelijkheidsgevoel om deze projecten tijdig te realiseren.

Je ontwikkelt de leveranciers, door middel van coaching op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk vlak.


Hoe je waarde toevoegt

  • Je creëert een professionele omgeving waarin je leveranciers stimuleert om zich te ontwikkelen om de performance op de gebieden kwaliteit en levering te verbeteren.
  • Je lost kwaliteits- en leverproblemen samen met de leverancier op en beoordeelt maatregelen ten behoeve van leveranciersafkeur, rootcause-analyses, leveranciersaudits en zero defectprogramma’s
  • Je hebt een ondernemende “Can-do” mindset, neemt je verantwoordelijkheid en bent kritisch naar leveranciers en het interne proces.
  • Je ontwikkelt jezelf door jezelf uit te dagen, te leren van mogelijke fouten en vindt het leuk om jouw kennis te verbreden door te leren van de omgeving en jouw veelal hoogopgeleide collega’s


Je hebt de volgende taken

  • Verantwoordelijk voor het beoordelen en analyseren van leveranciers op gebied van kwaliteit en levering.
  • Neemt naar aanleiding van leveringsproblemen en kwaliteitsproblemen contact op met inkopers en leveranciers; neemt acties en draagt zorg dat de acties uitgevoerd worden.
  • Bewaakt & adviseert leveranciers op het gebied van verbeterplannen en risico’s, stelt rapportages op ten behoeve van het management over hoe de performance verbeterd kan worden.
  • Stelt acties op (eventueel met de leverancier) ten behoeve van het oplossen van productie-kwaliteitsproblemen (zowel logistiek, organisatorisch als kwaliteitsproblemen).
  • Stelt auditplanning op, bespreekt deze en auditeert zowel leveranciers, als de interne organisatie.
  • Coördineert verbeterplannen op het gebied van Supplier Performance.
  • Analyseert bestaande procedures en werkwijzen binnen de inkoopafdeling. Stelt nieuwe procedures en werkwijzen op, evalueert deze en stelt bij indien nodig.


Vereisten

Wij zoeken een nieuwe collega met

  • Minimaal een afgeronde hbo -opleiding Technische Bedrijfskunde of aanverwant.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied.
  • De kwaliteit om proces kritisch te denken en het ontwikkelen van visie op het gebied van leveranciersverbeteringen.
  • Kennis heeft van productieprocessen of die in staat is snel kennis eigen te maken.
  • De persoonlijkheid en kwaliteiten om zich continu te verbeteren.
  • Een ondernemende, daadkrachtige, proactieve en resultaatgerichte mindset.

Wij bieden
Een werkomgeving waar je onderdeel bent van een wereldwijd bedrijf. Hierin werk je in zelfstandige teams waar we open staan voor nieuwe initiatieven en ideeën van iedereen. Je werkt in een dynamische omgeving die je de ruimte biedt snel stappen te maken, door te groeien en verantwoordelijkheid te krijgen. Deze stappen zijn mogelijk binnen en buiten je huidige functiegebied. Binnen deze omgeving is het werk niet alleen uitdagend, maar vooral erg leuk. Wij bieden naast een passend salaris uitstekende voorwaarden zoals:

  • 27 vakantiedagen en 13 atv-dagen.
  • Flexibele werktijden. Zolang jij zorgt dat je werk af is, is er binnen Benchmark de mogelijkheid om op een flexibele manier je werktijden in te delen.
  • Brede ontwikkelingsmogelijkheden. Binnen Benchmark zijn er talloze mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • Ondernemerschap wordt gezien, gewaardeerd en gestimuleerd.

Benchmark
Benchmark in Almelo maakt onderdeel uit van de multinational Benchmark Inc., een beursgenoteerde onderneming op het gebied van het vervaardigen van elektronica en het leveren van diensten richting original equipment manufacturers (OEM’s). Bij Benchmark werk je voor bedrijven die impact maken met hun innovaties, zo ontwikkelen ze nieuwe producten die de veiligheid, gezondheid of juist het gemak vergroten. Deze producten leveren ze vanaf het productontwerp tot en met volume productie en zelf rechtstreeks aan de eindgebruiker. Dit gehele proces, van ontwerp tot en met productie, wordt geheel in Almelo uitgevoerd. Momenteel heeft Benchmark Inc. 23 vestigingen. In Almelo werken ruim 600 medewerkers.

Interesse

Ben je geïnteresseerd geraakt in het werken bij een snelgroeiende, internationaal opererende projecten organisatie? Solliciteer dan direct! Ben je op zoek naar meer informatie? Neem dan contact op met Manon Voskamp via almelo.recruitment@bench.com.


Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Aan het zonder opdracht, vanuit HR, voorstellen van kandidaten kunnen geen rechten c.q. verplichtingen worden ontleend.

of